“Absoluutne” tõde logodest – kõik mida sul läheb logodest vaja teada!
HEI! Selles Blogi postituses proovin ma inimestele võimalikult lihtsalt ja arusaadavalt lahti seletada kõike, mida oleks enne logo tellimist vaja teada.
Esimeseks sammuks ….
…..võiks olla logo tellijal olemas endale poolne nägemus tehtavast tööst. Koledat logo, mis kuhugi ei kõlba, on päris keeruline kokku vorpida(v.a siis, kui sa hakkad paintis midagi kokku mökerdama). Nii et, logo peaks eelkõige meeldima sulle endale. Ma olen päris kindel, et Nikel, Guccidel ja Muccidel oli ka päris palju muid logo variante ning kui nad oleksid valinud midagi muud, siis laias pildis see poleks nende jaoks midagi muutnud.
Kuidas valida logo?
Kui nüüd küsimusele päris ausalt ning otsekoheselt vastata, siis minu soovitused oleks sõltuvalt firma suurusest järgnevad:
- ühe mehe firma – vali see logo, mis sulle endale kõige rohkem meeldib;
- väikefirma – laske teha 3-4 erinevat näidist ning valige tehke firma sisene hääletus, mille tulemusena valige välja populaarseim logo;
- suurfirma – ärge mõelge üle ning tehke sama moodi nagu väikefirma.
Milliste logostiilide vahel peaks valima?
Siinkohal soovitaks Teile 7 logostiili, mille vahel valida:
abstarktne logo – abstraktne kujund või kujundite kombinatsioon, mis ei pruugi midagi tähendada (PEPSI);
maskoti stiilis logo – firmat sümbol maskott(loom, inimene, puu, jne) + firma nimi ( KFC);
kombinatsiooni logo – firma toodet sümboliseeriv märk + firma nimi (BURGER KING);
vanakooli märk – pigem on see stiil ajast ja arust ning seda väga ei tellita ( HARVARD );
ainult märk – lihstalt sümbol ( APPLE);
sõnalühend logo – firma nimetähtedest kujundatud logo ( NASA );
sõnalogo 2 – sisuliselt on tegu firma nimega meelepärases fondis.
Isiklikult on minu lemmikuteks logod, kus on firma nimi selgelt ja arusaadavalt välja loetav! Samuti võiks ka logo sümboliseerida firma tegevust, kuid see on iga ühe enda soovida. Fekaaliveo firma, ilmselt ei taha, et nende logo sümboliseeriks nende tegevust
…Kui logo on kätte saadud siis soovitan kontrollida:
- logo PEAB OLEMA VEKTORFAILIS ( https://et.wikipedia.org/wiki/Vektorgraafika );
- logoga peaks kaasa antama logode värvi koodid;
- logol võiks olla 2 erinevat värvi varianti ( hele ja tume );
- logo, taust peaks olema transparent ( läbipaistev ).
Seletan ka natukene eelnevad punktid lahti. Vektorifail on tähtis, kuna seda saab muuta kasvõi nii suureks nagu emake maa, et ta kvaliteeti kaotab. Värvikoode on vaja tulevikutarbeks, sest võibolla on tulevikus vaja teha mõni teine kujunduslik element firma sümboolikaga(stendid, plakatid, reklaamid jne). Kahte erinavat varianti on vaja kuna tagataustad, kus logo hakatakse kasutama võivad olla erienvat värvi ning kõik värvid ei sobitu kõigiga. Taust peaks olema läbipaistev kuna see hõlbustab logo paigutamist erinevat värvi taustadele.
LIIKUVAD LOGOD( logo animatsioon)
LOGORAAMATUTEST
Läheme natukene diibimaks ja räägime ka logoraamatutest, logopassidest ning CVI-dest. Tegelikult on nad sisuliselt ühed ja samad asjad, mis on abiks nii trükikojale, disainerile, koostööpartnerile kui ka Teie firma töötajale, kellel on vajadus kasutada firmasümboolikat. Logoraamat koosneb: põhilogost, logo kaitstud alast, logo variatsioonidest, logo värvi koodidest, logos kasutatud fontidest. Logoraamatut võib tellida, kuid see pole 1000% kohustslik. Samas saab logoraamatu ka alati tagant järgi tellida, kui peaks vajadus olema. Eks kokkuvõttes sõltub kõik ju kliendi eelarvest ning soovidest 🙂
ÕPETLIK LUGU 🙂
Okei-okei nüüd läks see jutt küll juba igavaks ära. Räägime siis natukene logokelmuritest ka, ehk kuidas PuhasKujundus üle lasti ning miks tuleb võtta ettemaksu. Lugu järgmine: saan tellimuse, klient soovib tellida logo,kus on peal hästi palju ruune ja hobuse pilt. Ruunid on siis vana germaanlaste tähestik. Klient saatis mulle visandi ja ma vorpisin seda logo umbes 8 tundi. Kusjuures ruunid tuli kõik käsitsi Illustratoris ümber joonistada(peavalu kuupjuures). Klient oli logoga rahul, kuid soovis paari pisimuudatust, mille ta ka sai. Muudatustega logo teele pandud, järgnes vaikus….. kuni siiani. Hea ruuni logo tellija, kui sa seda teksti mingil imelikul põhjusel lugema sattusid, siis võta ühendust, mul jäi sinna veel paar ruuni lisamatta! 🙂
Kui sul tekkis huvi logo tellimise vastu siis PuhasKujundus.ee on alati valmis sind aitama! Head pakkumist saad küsida siit!
Tsau!