Plakati kujundus. Blog#5

Plakati kujundus

Tänases blogi postituses proovin sind kurssi viia sellise toreda asjaga nagu plakati kujundus. Plakatid ja posterid on ühed vanimad ning läbiaegade enim kasutatud reklaami tegemise viise. See on väga efektiivne ja suhteliselt odav viis, kuidas informeerida oma potensiaalset klienti tootest, üritusest või millest iganes. Ei olemas üht kindlat raamistikku milline peaks plakati kujundus välja nägema. Siiski on olemas soovitused, mida tellijal tasuks meeles pidada. LÄKSIME!

Kes on su klient?

Sa juba vist tead vastust… seinale eksole? Siinkohal tasub mõelda, mis värvi seinale sa hakkad neid riputama. Roheline plakat rohelisel aial ei ole just kuigi silmatorkav. Tee oma kodutöö hoolikalt ära!

Saladuskatte all võin sulle öelda, et seinad ei ole ainuke koht, kuhu on võimalik plakateid riputada.Samuti on meil ka ju olemas jumal nimega sotsiaalmeedia. Plakateid saad riputada ka postituste alla või kohandada selle näiteks FB coverriks( facebooki kaanefotoks ).  

Plakatid sotsiaalmeedia jaoks

Kui sul on plaan hakata plakatid meisterdama, siis sul on ka ilmselt plaan panna see sotsiaalmeediasse ülesse… või isegi seda seal raha eest promoda. Et seda EFEKTIIVSELT teha pead sa järgima teatud quide line. Lihtsustatult öeldes tähendab see seda, et facebooki ja instagrammi ei saa panna täpselt samasugust plakatit nagu sa panid näiteks ülikooli infotahvlile.

Tegelikult saad küll füüsiliselt selle sinna ülesse laadida, kuid facebook ja instagram ei hakka seda tõenäoliselt hea protsendiga kuvama. Siin tuleb mängu 20% reegel. Instagrammile ja facebookile ei meeldi, kui sinna laetavetel piltidel on liiga palju teksti. Niisiis oleks mõistlik tehtavat plakatit sotsiaalmeedia jaoks kohandada. Kohandada nii, et jumal (IG ja FB ) oleks õnnelik ning, et sina saaksid efektiivselt oma plakatit promoda. 20% kontrollimiseks on olemas selline sait: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Siin on ka erinevate keskkondade mõõdud pikslites:

Facebook: 1200×628 või 1200×1200

Instagram: 1080×1080 või 1080×1350

Twitter: 1024×512

Vali õiged värvid!

Siinkohal pean ma silmas seda, et kui su firma kasutab reeglina musta ja kollast värvi, siis ära tee plakatit, mis on roosa ja valge. Tundub päris loogiline eks? Samuti on okei ka värvitoone natukene muuta, kuid ma väga hulluks sellega minna ei soovita. Põhjus on nimelt selles, et läbi trastilise muutmise ei pruugi vanad kliendid sinu reklaami või üleskutset enam ära tunda. Ärme mõtle üle eks!

ÜLESKUTSE!

Lisa plakatile kindlasti selge ja arusaadav ülekutse! Näiteks: osta! Müü! Tule kohale jne! Kui sa oled saavutanud oma plakatiga kellegi tähelepanu siis inimene tahab ju teada, mida ta peaks edasi tegema!?

Järjekord

See, mis infot sa oma plakatile lisad sõltub enamasti sinu eesmärgist. Eesmärke on tavaliselt 3: müük, üritus, teavituskampaania. Teavituskampaania ning müügi puhul hõivab reeglina enamiku plakati pinnast ära pilt. Nii et neil ma pikemalt siinkohal ei peatuks. Räägime lähemalt ürituse plakatitest. Reeglina peaks informatsiooni järjekord olema järgnev:

  • nimi

  • aeg ja koht

  • lühike kirjeldus

  • toimumise koht

  • lihtne üleskutse

  • korraldaja andmed ( koduleht jne )
    See ei ole 100% rusikareegel. Kui üldjoones ta midagi taolist, nagu ülevalpool mainitud olla võiks.

Ikoonid ning pildid

Mulle endale meeldib kasutada erinevaid ikoone. Ikoonid loovad plakati kuidagi sõbralikumaks ja “chillimaks”. Ikoonide puhul peab alati järgima seda, et need oleks reaalselt ühe suurused. Samuti tuleb ka jälgida seda, et ikoonide piirjooned oleks enam-vähem (ideaalis täpselt ) sama paksud. Tasuta ikoone leiad näiteks www.flatcon.com lehelt. Piltide puhul peab jälgima seda, et pildid oleks hea või väga hea kvaliteediga, kuna madala kvaliteediga pildid jäävad trükiste peal hägused ja pikslised.

Print

Siinkohal saan soovitada kahte asja!

 

  1. Ära unusta bleedi lisada (tavaliselt 3mm)

  2. PDF fail sobib tavaliselt ideaalselt!

Naljakas lugu:

Tegin kunagi Tallinna linnale mingit grillpäeva plakatit. Kukkus veel teine täitsa kenakene välja ka! Ilus, rohekas. Millega aga tellija ei arvestanud oli see, et pind ehk siis Nõmme Turu aed on ka roheline :D… kahjuks seda plakatit sealt väga näha polnud. Nii et, kui teete tellimuse siis palun kindlasti ka märkida ära taust, mille peale plakat läheb :)!

Tekkis huvi plakati kujunduse järgi? Võta ühendust, ajame selle plakati värgi korda!

Leave a Reply

Your email address will not be published.